Σε ποιον δεν αρέσει η σοκολάτα;

Σε ποιον δεν αρέσει η σοκολάτα;

Οι περισσότεροι φέρνουμε στο μυαλό μας διάφορα γλυκίσματα με βάση την σοκολάτα όταν έχουμε την επιθυμία για γλυκό. Πάμε να δούμε τις διαφορές ανάμεσα στα 3 βασικά είδη σοκολάτας και ποιο από αυτά είναι το καλύτερο προς κατανάλωση.

Μαύρη, Λευκή ή Γάλακτος; Ποια είναι καλύτερη;

Σοκολάτα

Οι θερμίδες ανάμεσα σε αυτά τα είδη σοκολάτας είναι περίπου οι ίδιες ανά μερίδα (30γρ.) και αποδίδουν περίπου 150 -180 kcal. Όπως έχουμε ξαναπεί, δεν μας ενδιαφέρουν μόνο οι θερμίδες του τροφίμου αλλά και η ποιότητα των συστατικών που αποτελείται. Η κατανάλωση σοκολάτας φαίνεται να αυξάνει την έκκριση σεροτονίνης που δρα ως ένα φυσικό αντικαταθλιπτικό βελτιώνοντας την διάθεσή μας και μειώνοντας το άγχος. Επίσης είναι μια καλή πηγή μαγνησίου.

Σοκολάτα Γάλακτος!

Η σοκολάτα γάλακτος έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε κακάο σε σχέση με τη μαύρη σοκολάτα και αποτελείται από στερεό κακάο, βούτυρο κακάο, ζάχαρη και γάλα.

Λευκή Σοκολάτα!

Η λευκή σοκολάτα δεν είναι σοκολάτα, αφού δεν περιέχει στερεό κακάο αλλά βούτυρο κακάο, ζάχαρη και γάλα, δηλαδή απουσιάζει το βασικό υλικό της σοκολάτας (στερεό κακάο). Είναι κατώτερης διατροφικής αξίας αφού χάνει όλα τα πολύτιμα αντιοξειδωτικά από το κακάο.

Μαύρη Σοκολάτα!

Η μαύρη σοκολάτα έχει πολύ μεγάλη περιεκτικότητα σε κακάο (50% – 90%). Το κακάο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά όπως πολυφαινόλες και φλαβονοειδή. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η μαύρη σοκολάτα υπερτερεί σε σχέση με τα άλλα είδη σοκολάτας.

Σοκολάτα

Η περιστασιακή κατανάλωση σοκολάτας δρα ευεργετικά, σε μικρές ποσότητες. Προσοχή στην υπερκατανάλωση της, γιατί είναι πλούσια σε θερμίδες αλλά και σε κορεσμένα λιπαρά.

Tip!

Απόστολος Γκαντουλούδης

Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας στην Κρήτη. Έπειτα πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στο νοσοκομείο Ασκληπιείο της Βούλας, όπου εκπαιδεύτηκα και σε περιστατικά παθολογικών καταστάσεων (σακχαρώδη διαβήτη, νεφρική ανεπάρκεια, δυσλιπιδαιμία, υπέρταση κ.α.)