Εγκυμοσύνη & Διατροφή

NutriStories » Διατροφή στην Εγκυμοσύνη

Διατροφή & ομαλή ανάπτυξη εμβρύου. Μία ισορροπημένη διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι απαραίτητη για την ομαλή πορεία της και την καλή υγεία του εμβρύου.

Πόσο βάρος πρέπει να πάρω κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Η εγκυμοσύνη είναι μια περίοδος όπου η γυναίκα έχει αυξημένες απαιτήσεις σε ενέργεια και σε θρεπτικά συστατικά για την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Επομένως μια ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη για την ομαλή πορεία τόσο της εγκυμοσύνης όσο και της ανάπτυξης του εμβρύου.

Πόσο βάρος πρέπει να πάρω κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης; Είναι ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές εγκύους.

Όταν μια γυναίκα πριν την έναρξη της εγκυμοσύνης έχει φυσιολογικό βάρος, μπορεί να αυξήσει το βάρος της κατά συνολικά 10 – 12 κιλά στην διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Όταν όμως μια γυναίκα ξεκινάει με ένα αυξημένο βάρος πριν την εγκυμοσύνη εκεί οι συστάσεις αλλάζουν και πρέπει να συμβουλευτεί τον γυναικολόγο και τον διατροφολόγο της.

Τι μπορώ να καταναλώνω κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και τι όχι;

Επιπλέον υπάρχουν διάφορες ιδιαιτερότητες όσο αναφορά την επιλογή, την αποφυγή και τον περιορισμό συγκεκριμένων τροφίμων.

  • Αποφύγετε το αλκοόλ, γιατί διαπερνά τον πλακούντα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην ανάπτυξη του εμβρύου.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση μεταβολικών οργάνων όπως το συκώτι
  • Αποφύγετε προϊόντα τα οποία περιέχουν σόγια, λόγω αυξημένων φυτοοιστρογόνων τα οποία μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το έμβρυο
  • Αποφύγετε την κατανάλωση μεγάλων ψαριών όπως ο τόνος, ο ξιφίας, σκουμπρί κ.α. λόγω των αυξημένων επιπέδων σε βαρέα μέταλλα όπως ο υδράργυρος
  • Καταναλώστε μικρότερα ψάρια όπως ο γαύρος, η σαρδέλα, η μαρίδα. (Tip: Καταναλώστε τα με το κόκκαλο για να αυξήσετε την πρόσληψη ασβεστίου)
  • Περιορίστε την πρόσληψη καφεΐνης μέχρι τα 200mg / ημέρα. Η καφεΐνη διαπερνά τον πλακούντα του εμβρύου και μπορεί να επηρεάσει τους καρδιακούς παλμούς και το σωματικό του βάρος. (Tip: Η καφεΐνη δεν βρίσκεται μόνο στον καφέ αλλά είναι κρυμμένη και σε άλλα ροφήματα όπως το τσάι, ενεργειακά ποτά, αναψυκτικά κ.α.)

Στόχος αυτής της υπηρεσίας είναι:

  • Η εκτίμηση της κατάστασης θρέψης της εγκύου
  • Η τροποποίηση διατροφικής συμπεριφοράς της εγκύου
  • Η διατροφική εκπαίδευση της εγκύου
  • Ο καθορισμός στόχων και παρακολούθηση σωματικού βάρους και στα τρία τρίμηνα
  • Η δημιουργία ενός πλήρους εξατομικευμένου προγράμματος διατροφής για την έγκυο ανάλογα με τις απαιτήσεις της την συγκεκριμένη χρονική στιγμή